Barion Pixel

ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

www.Olcsótáskák.hu – hatályos ettől a naptól: 2024.10.16.

Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy

vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával.Ha a jelen Általános
Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a
vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel úgy kérjük, vegye fel
munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetősége

Impresszum:
Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

Név: Kiss Árpád ev.

Székhely: 2016 Leányfalu
Petőfi Sándor utca 11/a

Levelezési cím: 2016 Leányfalu
Petőfi Sándor utca 11/a

Nyilvántartásba vevő hatóság: Nemzeti Adó- és
Vámhivatal

Nyilvántartási szám: 59572253
Adószám: 90386163-1-33

Képviselő: Kiss Gergő
Telefonszám: 06-30-4577477
Ügyfélszolgálat: Kiss Gergő
Telefonszám: 06-30-4577477

E-mail: olcsotaskak.info@gmail.com 

Honlap: https://www.olcsotaskak.hu

Bankszámlaszám: 64700083-40208013-00000000

Bankszámlát biztosító bank adatai:

Cégjegyzékszám

01 10 040952

Teljes név

MBH Bank Nyilvánosan Működő Részvénytársaság

Rövidített név

MBH Bank Nyrt.

Ország

Magyarország

Település

Budapest

Cím

1056 Budapest, Váci u. 38.

Web cím

www.mbhbank.hu


Tárhelyszolgáltató:

Név: Sybell Informatika Kft.

Székhely: 1158 Budapest, Késmárk u. 7./b. II. em. 206.
Elérhetőség: Általános információ: hello@sybell.hu
Telefon minden munkanap
9:00-től 17:00-ig:
 +36 1 707 67 26
Adószám: 25859502-2-42
Cégjegyzék szám: 01-09-293034

Fogalmak

Áru: a Honlap kínálatában szereplő, a
Honlapon értékesítésre szánt:

  •  
    • ingó dolog, ideértve a

      tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy

      meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia,

      valamint

    • ingó dolog, amely digitális

      tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van

      kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális

      szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit (a

      továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru)

Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely
digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal
össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy
digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit

Felek: Eladó és Vevő együttesen

Fogyasztó: a szakmája,
önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes
személy

Fogyasztói szerződés: olyan
szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Funkcionalitás: a digitális elemeket
tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon
képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse

Gyártó: az Áru előállítója, importált Áru
esetén az Árut az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely
olyan személy, aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének vagy egyéb
megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel

Interoperabilitás: a digitális elemeket
tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon
képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely
eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy
digitális szolgáltatásokat általában együtt használják

Kompatibilitás: a digitális elemeket
tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon
képessége, hogy – átalakítás szükségessége nélkül – együtt tudjon működni olyan
hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális
tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják

Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés
megkötésére szolgál

Szerződés: Eladó és Vevő
között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi
szerződés

Tartós adathordozó: bármely olyan
eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a
személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat
céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok
változatlan formában történő megjelenítését

Távollévők közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés
megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz
különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a
sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a
telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói
szerződés, amelyet a szerződés szerinti Áru vagy szolgáltatás nyújtására
szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai
jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a
szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt
alkalmaznak

Vállalkozás: a szakmája,
önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

Vevő/Ön: a Honlapon
keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén
(a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,

1. a szerződés
teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő
teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában
önként vállal, valamint

2. a jogszabályon alapuló
kötelező jótállás

Vételár: az Áruért, valamint
a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.

Vonatkozó jogszabályok

 A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen
az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  •  
    • 1997. évi CLV. törvény a

      fogyasztóvédelemről

    • 2001. évi CVIII. törvény az

      elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs

      társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

    • 2013. évi V. törvény a Polgári

      Törvénykönyvről

    • 151/2003. (IX.22.)

      kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező

      jótállásról

    • 45/2014. (II.26.)

      kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes

      szabályairól    

    • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet

      a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó

      szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

    • 1999. évi LXXVI. törvény a

      szerzői jogról

    • 2011. évi CXII. törvény az

      információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

    • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A

      TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a

      vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő

      indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés

      egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU)

      2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

    • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A

      TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes

      személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről

      és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet

      hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

    • A fogyasztó és vállalkozás

      közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom

      szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló

      szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm.

      rendelet

Az ÁSZF hatálya,
elfogadása

A közöttünk létrejövő szerződés
tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a
jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg.
Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat
és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési
határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat,
valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A Honlap használatához szükséges azon
technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető
egyéb tájékoztatások nyújtják.

Ön a megrendelése véglegesítése előtt
köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. 

A szerződés nyelve, a
szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó
szerződések nyelve a magyar nyelv.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt
szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

E-számlázás

Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus
számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az
elektronikus számla alkalmazásához.

Árak

Az árak forintban értendők. Az Eladó
alanyi adómentes ÁFA értékesítés szempontjából, így az áraknak ÁFA tartalma
nincs. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége,
hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem
terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan
tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF „Eljárás hibás ár”
pontja alapján jár el

Eljárás hibás ár
esetén

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak
minősül:

  •  
    • 0 Ft-os ár,

    • kedvezménnyel csökkentett, de a

      kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os

      kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált Áru).

Hibás ár feltüntetése esetén Eladó
felajánlja az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ
birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy minden
hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

Panaszügyintézés és
jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó az Áruval vagy az Eladó
tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken
terjesztheti elő:

Telefon: 06-30-4577477

Internet cím: https://www.olcsotaskak.hu

E-mail: olcsotaskak.info@gmail.com

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a
panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy
javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával,
illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására,
tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles
azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a
panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni.
Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az
írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi
válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra
vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a
vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa
eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül
köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.
Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg.
A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon
vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek
tartalmaznia kell az alábbiakat:

1. a fogyasztó neve,
lakcíme,

2. a panasz
előterjesztésének helye, ideje, módja,

3. a fogyasztó panaszának
részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb
bizonyítékok jegyzéke,

4. a vállalkozás
nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a
panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

5. a jegyzőkönyvet
felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,

6. a jegyzőkönyv
felvételének helye, ideje,

7. telefonon vagy egyéb
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz
esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet
és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az
ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a
vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával –
annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes
hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti
békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint
levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a
vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a
békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között
esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az
alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:


Fogyasztóvédelmi
eljárás

Panasztétel a fogyasztóvédelmi
hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését
észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes
fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a
fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági
feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei
kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás

Az ügyfél jogosult a fogyasztói
jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári
eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései
szerint.

Békéltető testületi
eljárás

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben
fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk,
úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes
Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának
feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje
a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme
alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt
békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi
eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a
vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat
megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető
testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson
egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy
telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara
szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a
fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének
felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség
megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely
alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása
esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való
eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett
módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó
rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a
bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és
középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a
számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves
nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer
forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500
millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a
békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a
vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének
biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik
a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület
feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség
létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést
hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő
érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a
vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a
fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a
fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell
írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró
vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni,
amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat
céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok
változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A
kérelemnek tartalmaznia kell

a. a fogyasztó nevét,
lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

b. a fogyasztói
jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

c.  ha a fogyasztó az
illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület
megjelölését,

d. a fogyasztó álláspontjának
rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

e. a fogyasztó
nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül
megkísérelte a vitás ügy rendezését

f.    a fogyasztó
nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem
kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve
fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,

g. a testület döntésére
irányuló indítványt,

h. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az
okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó
bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a
panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb
írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár
el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb
információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető
el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető
Testületek elérhetőségei:

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Budapesti Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Budapest

Elérhetőség:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Pécs
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye

Elérhetőség:
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: baranyabekeltetes.hu

  

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Miskolc
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye

Elérhetőség:
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: 06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Szeged
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye

Elérhetőség:
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Honlap: bekeltetes-csongrad.hu

  

Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Székesfehérvár
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye

Elérhetőség:
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Győr
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye

Elérhetőség:
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: bekeltetesgyor.hu

  

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Debrecen
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

Elérhetőség:
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: hbmbekeltetes.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Pest Vármegye

Elérhetőség:
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: 
panaszrendezes.hu

Online vitarendezési
platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy
honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül
lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen
keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást.
Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság
meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az
interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar
feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés
eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen
kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

Részleges
érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag
hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben
maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok
rendelkezései alkalmazandóak.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal
szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény
szerinti magatartási kódexe.

Tájékoztatás a digitális elemeket
tartalmazó áruk működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi
intézkedésről

A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi
99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így
probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő
adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő
erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített
hardveres támogatást használunk.

Az Áruk lényeges tulajdonságaira
vonatkozó tájékoztatás

A honlapon a megvásárolható Áruk lényeges tulajdonságairól az egyes Áruknál
szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.

Az adatbeviteli hibák
javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan
lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza
gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt
adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az
Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre,
hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve
szállításra az Áru. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott
e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás
kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés
létrejöttét. Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott
adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie
kell a rendelése módosítását. A hibás rendelés módosítását a megrendeléskor
megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló
az Eladó felé.

A honlap használata

 A vásárlás nem regisztrációhoz kötött.

A honlap termékbemutatási, és online
megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a
Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe
sorolva találhatók meg. Az Akciós termékek kategóriában az áruházban kapható
összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az
akció kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig
megjelölés.

A Honlapon Lehetőség Van Kulcsszó Alapján Terméket Keresni. A Keresési
Feltételeknek Megfelelő Termék Találatok A Kategóriákhoz Hasonlóan Listaszerűen
Jelennek Meg.

A Választott Termék A Kosár Gomb Segítségével Helyezhető A Kosárba, A Gomb
Mellett A Szükséges Darabszám Beállítható. A Felhasználó A Kosár Tartalmát A
Kosár Menüpont Segítségével Ellenőrizheti. Itt Módosíthatja Azt, Hogy A Kosárba
Tett Termékből Milyen Mennyiséget Kíván Rendelni, Illetve Törölheti Az Adott
Tételt. A Kosár Ürítése Gomb Segítségével Lehetőség Van A Kosár Teljes
Kiürítésére Is.

A Felhasználó A Megrendelés Gombra Klikkelve Folytathatja A Vásárlási
Folyamatot. Második Lépésként Lehetőség Van Belépésre, Regisztrációra, Valamint
Regisztráció Nélküli Vásárlásra. A Regisztráció, És A Regisztráció Nélküli
Vásárlás Esetén Az Alábbi Adatokat Kell A Felhasználónak Megadnia: E-Mail Cím,
Név, Telefonszám, Számlázási Cím, Valamint Ha Ettől Eltérő A Szállítási Cím.
Regisztrációhoz Az Előbbi Adatokon Felül Egy Jelszó Megadása Is Szükséges. A
Sikeres Regisztrációról A Felhasználó E-Mailben, És A Honlapon Tájékozódhat. A
Felhasználó A Regisztrációjának Törlését E-Mailben Kérheti A Szolgáltatótól, Ez
Esetben Új Vásárláshoz Újra Kell Regisztrálnia.

A Hozzáférési Adatok Titokban Tartásáért A Felhasználó Felelős. A Felhasználó
Felelős Az Adatai Frissítéséért, Valamint Köteles A Szolgáltatónak Bejelenteni,
Ha Tudomására Jutott, Hogy Az Adataival Harmadik Fél Visszaélt. Elfelejtett
Jelszó Esetén A Honlapon Új Jelszó Kérhető A Regisztrált E-Mail Címre.
Amennyiben A Felhasználó Korábban Regisztrált A Honlapon, A Megrendelési
Folyamat Az E-Mail Címének És Jelszavának Megadásával Folytatható.

A Megrendelés Következő Lépéseként A Felhasználónak Ki Kell Választania A
Számára Megfelelő Fizetési És Szállítási Módot. A Felhasználó Egy Összefoglaló
Oldal Segítségével Ellenőrizheti Minden Korábban Megadott Adatát, És A
Megrendelni Kívánt Termékeket, Azok Mennyiségét. Adatbeviteli Hibák Esetén A
Ceruza Ikon Segítségével Javíthat A Megadott Adatokon.

Ha Mindent Megfelelőnek Talál, Akkor A Megrendelés Elküldése Gomb Segítségével
Véglegesítheti Rendelését. Erről A Honlapon, Illetve E-Mailben Kap
Megerősítést. Amennyiben A Megrendelés Rögzítése Után (Pl.: A Visszaigazoló
E-Mailben) Észlel Hibás Adatot Azt Haladéktalanul, De Legfeljebb 24 Órán Belül
Köteles Jelezni Azt A Szolgáltató Felé. Megrendelési Szándéktól Függetlenül A
Felhasználó A Belépést A Vásárló Belépés Ablak, Vagy A Belépés Menüpont
Segítségével Végezheti El. Belépés Után Megjelenik Egy Adatok Módosítása
Menüpont, Ahol A Regisztráció Során Megadott Adatait Tudja Módosítani, Valamint
A Leadott Megrendelésének Adatait, És Állapotát Követheti Nyomon.

A rendelés
véglegesítése (ajánlattétel)

Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a
kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt Áruknak, valamint az Ön
adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva
zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek az
Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya
alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek. 

Ön a „Megrendelés elküldése”  gomb
megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell
tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása
esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás
időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési
feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az
ajánlati kötöttsége alól.

Rendelés feldolgozása,
a szerződés létrejötte

A rendelések feldolgozása két lépcsőben
történik. Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A
rendelésről először egy automata visszajelzést kap, ami csak annak tényét
rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a
visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának. Amennyiben Ön azt
észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen
tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek
tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – velünk e-mail útján
haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül
nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a
kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem
érkezett meg rendszerünkbe.

Az Eladó az Ön ajánlatának elküldését
követően egy második e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A
szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az
Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik (második
visszaigazolás).

Fizetési módok

Utánvéttel: Amennyiben A Rendelésed Értékét A Csomag
Kézhezvételekor Szeretnéd Kiegyenlíteni, Akkor Válaszd Az „Utánvétel”
Fizetési Mód.
Utánvét Díja: 461Ft

Közvetlen banki átutalás: Amennyiben rendelésed értékét a csomag kézhezvétele előtt szeretnéd kiegyenlíteni, akkor válaszd a „közvetlen banki átutalást” ezután a visszaigazoló e-mailben található bankszámlaszámra történjen meg az utalás.

bankkártyás fizetés: az online bankkártyás fizetések a barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártyás adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó barion payment zrt. a magyar nemzeti bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-eN-I-1064/2013 .

FONTOS: Amennyiben A Címzett Szándékosan Nem Veszi Át A Megrendelt Csomagot, Vagy Visszautasítja Annak Átvételét Elállás Nélkül, A Visszaszállítási Díját Kiszámlázzuk! Természetesen Az Törvények Szerinti Elállás Esetén Nem Számítunk Fel Külön Díjat!

Átvételi módok
átvételi díjak

Szállítási díjak:


Minden esetben küldemény kezelési díjat számítunk fel, melynek összege: 399Ft

Express One
Székhely : 1239 Budapest Európa Utca 12.
Adószám: 13947109243

Elérhetőség: 
Ügyfélszolgálat:
Telefon: 
+36 1 8 777 400
+36 1 8 777 444
+36 1 8 777 499 (FAX)
E-mail: ugyfelszolgalat@expressone.hu

Weboldal: www.expressone.hu
Csomagpontra: 999 Ft
Házhozszállítás: 1199 FT
Express Házhozszállítás: 3090Ft Másnapi munkanap 12 óráig kiszállításra kerül a csomag ( garanciát nem tudunk vállalni hogy valóban másnap 12 óráig kiszállításra kerül a csomag)
Utánvét díja : 461Ft


Packeta
Hungary Kft.

székhelye: 1044 Budapest, Ezred utca 2.

telefonszáma: +36
1 400 8806

e-mail
címe: info@packeta.hu

weboldala: www.packeta.hu

SPRINTER Futárszolgálat Kft.

 Székhely : 1097 Budapest, Táblás utca 39.

Levelezési
cím:  1476 Budapest, Postafiók 174/2.

adószám: 12263840-2-43

 Cégjegyzékszám: 01-09-660447

 Fuvarozói engedély: BF-01-03813/97

DPD Hungary Kft.

Székhely: 1134 Budapest, Váci út 33. 2. em.

ADÓSZÁM13034283-2-41

E-mail: dpd@dpd.hu

Telefonszám: +36 1 501 6200

Fuvarozó:

FOXPOST Zrt.

FoxPost Zártkörűen Működő Részvénytársaság Cégjegyzékszám: 10–10-020309 – Egri Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 25034644-2-10
Székhely: Magyarország, 3300 Eger, Pacsirta utca 35/A
Telephely: 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.
Üzleti tevékenység helye: Magyarország
Telefon: +36 1 999 0369
E-mail: info@foxpost.hu

*szállító neve Packeta Hungary Kft

Cégjegyzékszám: 01-09-202186

Adószám:25140550-2-41 

Székhely: 1044
Budapest,Ezred utca 1-3 .B2/11. ép

Telephely: 

Üzleti tevékenység helye: 

Telefon: +3614008806

E-mail cím:info@packeta.hu

Fuvarozó a feladástól
 Maximum 5 munkanapon belül kézbesítjük  a megrendelt terméket a Vásárló részére.  

 Kupon érvényesítése:
Egy kupon vásárlásonként egyszer használható fel, a feltételek betartása mellett. Feltételek minden esetben a kupon alján szerepelnek.  Pénztár oldalon írható be a „kuponkód” mezőbe ezután érvényesíteni kell a „Kupon beváltása” gombra kattintva, így azonnal levonódik a  végösszegből a kupon összege, így a fizetett végösszeg már tartalmazza kupon kedvezményt. Csak az érvényesített kupont áll módunkba elfogadni, utólagos kupon elfogadásra sajnos nincs mód.

11.3. Átvételi pontra kézbesítő:

*szállító
neve Packeta Hungary Kft

Cégjegyzékszám:01-09-202186

Adószám: 25140550-2-41

Székhely: 1044 Budapest,Ezred
utca 1-3  B2/ 11ép

Telephely: 

Üzleti tevékenység helye: 

Telefon: +3614008806

E-mail cím:info@packeta.hu

FOXPOST Zrt.

FoxPost Zártkörűen Működő Részvénytársaság Cégjegyzékszám: 10–10-020309 – Egri Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 25034644-2-10
Székhely: Magyarország, 3300 Eger, Pacsirta utca 35/A
Telephely: 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.
Üzleti tevékenység helye: Magyarország
Telefon: +36 1 999 0369
E-mail: info@foxpost.hu

Telefon: 06 1 881 2615

info@sprinter.hu

Hétfő: 7:00-19:00 Kedd – Péntek: 7:30-17:30

A jövőben EGY telefonszámon és e-mail címen érhető el a Sprinter házhoz szállítás és Pick Pack Pont szolgáltatás ügyfélszolgálata.

SPRINTER Futárszolgálat Kft.

1097 Budapest, Táblás utca 39.

Normál adószám: 12263840-2-43

 Cégjegyzékszám: 01-09-660447

 Fuvarozói engedély: BF-01-03813/97

 Ügyvezető igazgató: Molnár Róbert

A MAGYAR POSTA ZRT. AZONOSÍTÓ ADATAI

Nyilvántartó cégbíróság neve: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság
Cégnév: Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Cégjegyzék-szám: Cg. 01-10-042463
Pénzforgalmi jelzőszám: 18203332-06000412-40010015
Statisztikai számjel: 10901232-5310-114-01
Adóigazgatási szám: 10901232-2-44
Társadalombiztosítási törzsszám: 4035-8
Gazdasági kamarai azonosítószám: 125408
Számlavezető pénzintézet neve: MBH Bank Nyrt.

A MAGYAR POSTA ZRT. SZÉKHELYE

Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Postacím: Budapest 1540
Telefon: +36-1-767-8200
Webcím: http://www.posta.hu
E-mail: ugyfelszolgalat@posta.hu

A MAGYAR POSTA ZRT. E-ÜGYINTÉZÉSI KÖZPONTI HIVATALI TÁRHELYE

Hivatali tárhely hosszú elnevezése: Magyar Posta Zrt. hivatalos elektronikus elérhetőség
Hivatali tárhely rövid elnevezése: POSTAEUGY
KRID: 242515371

A MAGYAR POSTA ZRT. TERÜLETI IGAZGATÓSÁGAI
(ZÁRÓJELBEN A RÖVIDÍTETT ELNEVEZÉS)

  • Magyar Posta Zrt. Központi Területi Igazgatósága

    (Központi Területi Igazgatóság)

    1101 Budapest, Üllői út 114-116.

    Illetékességi területe:

    Budapest, Pest megye

  • Magyar Posta Zrt. Kelet-magyarországi Igazgatósága

    (Kelet-magyarországi Területi Igazgatóság)

    4046 Debrecen, Múzeum u. 3.

    Illetékességi területe:

    Bács-Kiskun megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Nógrád megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye

  • Magyar Posta Zrt. Nyugat-magyarországi Igazgatósága

    (Nyugat-magyarországi Területi Igazgatóság)

    9400 Sopron, Széchenyi tér 7-10.

    Illetékességi területe:

    Baranya megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Komárom-Esztergom megye, Somogy megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye

  • Díjak:

    Posta házhozszállítás: 1723Ft

  • PostaPont: 1499Ft

  • PostaPont csomagautomata: 1400Ft

Teljesítési határidő

A megrendelésre vonatkozóan az általános
teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított
legfeljebb 5 munkanap. Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult
póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő
jogosult a szerződéstől elállni.

Jogfenntartás,
tulajdonjogi kikötés

Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt
Árut, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet,
amikor elállási jogával élt), vagy az Áru nem kereste jelzéssel érkezett vissza
az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási
költségek előre történő megfizetéséhez köti.

Eladó visszatarthatja az Áru átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy az
Áru árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás
használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett Áru
esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az
átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg
teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben az Áru ára
nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére
hívhatja fel a Vásárlót.

Külföldre történő értékesítés

Az Eladó nem különbözteti meg a Honlap
használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén
belüli Vásárlókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó
Magyarország területén biztosítja a megrendelt Áruk kiszállítását/átvételét.

A Magyarországon kívüli vásárlásra is
jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet
előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki
valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel
rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési
hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás
céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal
jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el,
amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége
körén.

A kommunikáció és a vásárlás nyelve
elsősorban a magyar nyelv, az Eladó nem köteles a Vásárló tagállami szerinti
nyelven kommunikálni a Vásárlóval.

Az Eladó nem köteles megfeleljen a
Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Áruval kapcsolatban
meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy
ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a
követelményekről.

Az Eladó eltérő rendelkezése hiányában
Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Áru esetében.

A Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet
jogérvényesítési lehetőségeivel.

Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása
esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg,

Az Eladó visszatarthatja az Áru átadását
ameddig nem győződik meg arról, hogy az Áru árának és a szállítási díjnak
kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési
megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással
fizetett Áru esetén a Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a
vételárat (szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki jutalékok,
költségek miatt az Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár
összegét). Amennyiben az Áru ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az
Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

Az Eladó az Áru átadása érdekében a
magyar Vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem
magyarországi Vásárlóknak is.

Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint
kérheti az Áru szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai
Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely
az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon.

Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint
választhatja az Áru személyes átvételét az Eladónál, ezzel élhet a nem
magyarországi Vásárló is.

Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy az
Áru szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre. Magyar Vásárlót ez a
jog nem illet meg.

Az Eladó a szállítási díj megfizetését
követően teljesíti a megrendelést, amennyiben a Vásárló a szállítási díjat nem
fizeti meg az Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre
egyezetetett időpontig, az Eladó a szerződést felmondja és az előre megfizetett
vételárat visszafizeti a Vásárló számára.

Fogyasztói
tájékoztató

Tájékoztató a
fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés
3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi
személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az
indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát:

a) Áru adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) az Árunak,
ab) több Áru adásvételekor, ha az egyes Áruk szolgáltatása eltérő
időpontban történik, az utoljára szolgáltatott Árunak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a
fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított
határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő  14 nap.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
által biztosított elállási idő 14 nap, a jelen ÁSZF-ben az Eladó által vállalt
ezen felüli elállási idő önkéntes vállalás a jogszabályan írtakon felül.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a
fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a
szerződés megkötésének napja és az Áru átvételének napja közötti időszakban is
gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés
megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés
megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót
megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat
útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

A fogyasztó elállási nyilatkozatának
érvényessége

Az elállási jogot határidőben
érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn
belül elküldi. A határidő 14 nap.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
által biztosított elállási idő 14 nap, a jelen ÁSZF-ben az Eladó által vállalt
ezen felüli elállási idő önkéntes vállalás a jogszabályan írtakon felül.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása,
hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Az Eladó a fogyasztó elállási
nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón
visszaigazolni. 

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó
elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb
az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül
visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes
összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a
szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem
vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási
mód választásával okozott többletköltségekre.

Az Eladó visszatérítési
kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22.
§-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak
visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező
módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a
visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből
adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy
pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő
késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

Többletköltségek

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé
költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó
nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a
feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési
kötelezettségünk. 

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a
fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az Árut vissza nem
szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a
kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan
feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

Visszaküldés:

Mik a kötelezettségek a webáruház oldaláról?

    • Részletes tájékoztatási kötelezettség az elállás feltételeiről.

    • A webáruház köteles 14 napos elállási jogot biztosítani a vásárlónak.

    • (szezonális termékek azaz karácsonyi dekorációk,műkarácsonyfák esetében Karácsony után nem áll módunkban visszavenni .

    • („használt terméknek minősül”) azaz kicsomagolt fát amely feldíszítve volt az ünnepek ideje alatt ,ezáltal az original állapota sérültnek tekintendő így ez elállási jog nem érvényesül. )

    • A termék árát vissza kell téríteni a vásárlónak az elállás bejelentésétől számított 14 napon belül. Itt fontos megjegyezni, hogy a webáruháznak visszatartási joga van. Ez azt jelenti, hogy a webáruház a termék árát  visszatarthatja mindaddig, amíg vagy a termék visszaérkezik hozzá vagy a fogyasztó kétséget kizáróan tudja bizonyítani például egy feladóvevénnyel, hogy a terméket visszaküldte a webáruháznak. Ha a termék visszaszállítását a webáruház vállalta, akkor ez a visszatartási jog nem érvényesíthető.

    • A webáruház a termék teljes árát köteles visszafizetni, kivéve, ha a vásárló a kipróbálás során a termék tulajdonságainak megvizsgálásához szükséges használatot meghaladta. Ilyenkor értékcsökkenést kell elszámolni.

    • A pénzt ugyanabban a formában kell visszatéríteni, amiben a vásárlás történt, kivéve ha a vásárló korábban beleegyezett, hogy másképpen kapja vissza az összeget.

    • Termékvisszaküldés – nem tetszés  vagy vásárlástól való elállás – esetén kiküldési díja levonásra kerül.

    • Cserecsomag díja: 2.490ft

    •  Futár megrendelés díja : 2.490Ft   | A terjedelmesebb csomagért kiajánlott ár lesz érvényben |

        • Emailes egyeztetés után a csere termékért futárt rendelünk Önnhoz. A termék visszaérkezését követően ellenőrizni fogjuk állapotát, illetve csomagolását – hibák esetén a cég által megállapított összegben levonásra kerül – 

        • Ellenőrzés után a kiválasztott terméket kiküldjük. – a cserecsomag lebonyolítása 3-6 nap alatt zajlik –

        • Amennyiben a megrendelt terméket szeretné visszaküldeni vagy elállni a vásárlástól ,lehetőség van általunk futárszolgálatot rendelni , amelynek a díja 2.490ft ,ebben az esetben a csomagfelvételhez pontos címet ,nevet ,telefonszámot kérjük emailben megadni. A csomagrendelés díja a visszatérítéskor kerül levonásra a termék árából.

Kedves vásárlóink!

Ha megrendelt termékét kívánja vissza küldeni, kérjük jellezze felénk a folyamatot emailben, vagy telefonon keresztül. A feladásról való bizonylatot emailben küldjék, a rendelés adataival együtt, hogy hatékonyabban és biztonságosan Önhöz küldjük vissza az összeget.
A terméket sértetlen állapotban kell visszaküldeni a megadott címre. A vásárlástól való elállás esetén, a vásárlót terheli a visszaküldési díj.

Ügyfél szolgálat: H-P 09:00-16:00-ig
Cím:  2016 Leányfalu Petőfi Sándor utca 11/a
Visszaküldési cím:  2016 Leányfalu Móricz Zsigmond út 128.
Email: olcsotaskak.info@gmail.com

Telefon: +36304577477 

A fogyasztó kötelezettségei elállása
vagy felmondása esetén

Az Áru visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles az Árut
haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon
belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által az Áru átvételére
meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek
minősül, ha a fogyasztó az Árut a határidő lejárta előtt elküldi.

Az Áru visszaszolgáltatásával
kapcsolatos közvetlen költségek viselése

A fogyasztó viseli az Áru visszaküldésének
közvetlen költségét. Az Árut az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó
a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy
távollévők között kötött – szolgáltatás nyújtásra vonatkozó – szerződést,
köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített
szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó
által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított
ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a
fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan
magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített
szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe,
hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött Árut nem áll módunkban átvenni.

Fogyasztó felelőssége az
értékcsökkenésért

A fogyasztó az Áru jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Az elállási jog az alábbi esetekben nem
gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön
figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm.
Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

a. a szolgáltatás
maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget
keletkeztet a fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet
hivatkozni, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és
annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti
elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;

b. olyan Áru vagy
szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás
által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő
alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c.  olyan nem előre
gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett
kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak;

d. romlandó vagy
minőségét rövid ideig megőrző Áru tekintetében;

e. olyan zárt csomagolású
Áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást
követő felbontása után nem küldhető vissza;

f.    olyan Áru
tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul
vegyül más Áruval;

g. olyan alkoholtartalmú
ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem
befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az
adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés
teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül
sor;

h. olyan vállalkozási
szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére
keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése
céljából;

i.     lezárt csomagolású
hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást
felbontotta;

j.    hírlap, folyóirat és
időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k.  nyilvános árverésen
megkötött szerződések esetében;

l.     lakáscélú szolgáltatás
kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez
kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben
meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m.               
a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az
Eladó a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a
teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak
tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az
elállási jogát, továbbá a vállalkozás visszaigazolást küldött a fogyasztó
részére.

A szerződésszerű teljesítés
követelményei

A szerződésszerű teljesítés
követelményei általánosan fogyasztói szerződés keretében eladott áruk és
digitális elemet tartalmaz áruk esetében

Az Árunak és a teljesítésnek a
teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm.
rendeletben foglalt követelményeknek.  

Ahhoz, hogy a teljesítés
szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező Árunak

  •  
    • meg kell felelnie a

      szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak,

      valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással,

      kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti

      jellemzőkkel

    • alkalmasnak kell lennie a

      fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb

      a szerződés megkötésekor az Eladó tudomására hozott, és amelyet az Eladó

      elfogadott

    • rendelkeznie kell a

      szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval

      – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást,

      valamint az ügyfélszolgálati támogatást – és

    • biztosítania kell a

      szerződésben meghatározott frissítéseket.

Ahhoz, hogy a teljesítés
szerződésszerűnek minősüljön – továbbá- a szerződés tárgyát képező Árunak

  •  
    • alkalmasnak kell lennie azokra

      a célokra, amelyeket azonos típusú Áru esetén jogszabály, műszaki szabvány

      vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír

    • rendelkeznie kell a Fogyasztó

      által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és

      egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a

      hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely

      azonos típusú Áru esetén szokásos, figyelembe véve az Eladó, annak

      képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy az Áru

      konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános – különösen hirdetésben vagy

      címkén tett – kijelentését

    • rendelkeznie kell a fogyasztó

      által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal – ideértve a

      csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást – és

    • meg kell felelnie a vállalkozás

      által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy

      próbaverzióként elérhetővé tett Áru tulajdonságainak, leírásának.

Az Árunak nem kell megfelelnie a fenti
nyilvános kijelentésnek, ha az Eladó bizonyítja, hogy

  •  
    • a nyilvános kijelentést nem

      ismerte, és azt nem is kellett ismernie

    • a nyilvános kijelentést a

      szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették vagy

    • a nyilvános kijelentés a

      jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.

A szerződésszerű teljesítés
követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott áru adásvétele esetében

Az Eladó hibásan teljesít, ha az áru
hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy  

a) az üzembe helyezés az adásvételi
szerződés részét képezi, és azt az Eladó végezte el, vagy a az Eladó
felelősségvállalása mellett végezték el; vagy

b) az üzembe helyezést a fogyasztónak
kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés az Eladó által – illetve
digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális
szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési
utasítások hiányosságainak következménye.

Ha az adásvételi szerződés szerint az
árut az Eladó helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés a az Eladó
felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell az Eladó által
befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.

Ha a digitális elemeket tartalmazó áru
esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális
szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos
szolgáltatásáról rendelkezik, az Eladó felel az áru digitális tartalommal
kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba két évet meg nem haladó időtartamú
folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül;
vagy következik be vagy válik felismerhetővé.

Az áruk megfelelőségének szavatosságára vonatkozó termékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztói szerződésekre vonatkozóan

A fogyasztó tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9.§ (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével készült. A fogyasztói tájékoztató kizárólag fogyasztónak minősülő Vevőkre vonatkozik, a fogyasztónak nem minősülő vásárlóra vonatkozó szabályok külön fejezetbe szerepelnek.

A szerződésszerű teljesítés

követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott digitális elemeket
tartalmazó árú esetében

Digitális elemeket tartalmazó áru
esetében az Eladónak biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon az
áru digitális tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás
olyan frissítéseiről – ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek az áru
szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint biztosítania kell,
hogy a fogyasztó meg is kapja azokat.  

Az Eladónak a frissítés elérhetővé
tételét, ha az adásvételi szerződés

  •  
    • a digitális tartalom vagy a

      digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik, akkor az áru

      és a digitális elemek típusa és célja, valamint az egyedi körülmények és a

      szerződés jellege alapján a fogyasztó által észszerűen elvárható; vagy

    • a digitális tartalom

      meghatározott időszakon keresztül történő folyamatos szolgáltatásról

      rendelkezik, akkor két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos

      szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éves időszakon

      keresztül kell biztosítania.

Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű
határidőn belül a rendelkezésre bocsátott frissítéseket, az Eladó nem felel az
áru hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából
fakad, feltéve, hogy

a) az Eladó tájékoztatta a fogyasztót a
frissítés elérhetőségéről és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának
következményeiről; és

b) a frissítés fogyasztó általi
telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen
telepítése nem az Eladó által biztosított telepítési útmutató hiányosságának
tudható be.

Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha
a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy az
áru valamely konkrét tulajdonsága eltér az itt leírtaktól, és az adásvételi
szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten
elfogadta.

Az áruk megfelelőségének szavatolására
vonatkozó termékszavatosságra, kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a
45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a
45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével készült.

Kellékszavatosság

Azon termékekre amelyek eladási ára 10000Ft vagy az alatti kötelező jótálás nem vonatkozik, ugyanakkor a fogyasztót megilleti a szavatossági jog.

Milyen esetben élhet Ön a
kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az
Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm.
rendelet szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt
kellékszavatossági igénye alapján?

Kellékszavatossági jogok általános
szabályai

Ön – választása szerint–az alábbi
kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen
vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve
nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a
hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja
vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról
egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Fogyasztói szerződés esetében ellenkező
bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó
áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az
áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru
természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Használt Áruk esetén alapesetben az
általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A
használt Áruk esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe
kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák
előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák
jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy
használt Áru ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem
lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok
tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból
eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt Áru
hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást
kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

Fogyasztónak nem minősülő vásárlók
esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a
teljesítés (átadás) napján indul.

Kellékszavatossági jogok speciális
szabályai fogyasztói szerződés keretében eladott az áruk és digitális elemet
tartalmazó árú esetében

Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó
dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására irányuló
– szerződés esetén a „Kellékszavatossági jogok általános szabályai” pontban
írtak a Fogyasztót a jelen pont szerinti eltérésekkel illetik meg.

Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó
dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására irányuló
– szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a
hibát az Eladó költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem
javíttathatja ki azt.

Az Eladó megtagadhatja az áru
szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy
ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve
valamennyi körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét,
valamint a szerződésszegés súlyát.

A fogyasztó akkor is jogosult – a
szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

  •  
    • az Eladó nem végezte el a

      kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben

      nem teljesítette az alábbi feltételeket

      •  
        • az Eladónak a saját költségére

          kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét

        • ha a kijavítás vagy kicserélés

          olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és

          céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe

          helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség

          magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként

          szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás,

          illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

    • megtagadta az áru

      szerződésszerűvé tételét

    • ismételt teljesítési hiba

      merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru

      szerződésszerűvé tételét

    • a teljesítés hibája olyan

      súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali

      megszüntetését teszi indokolttá, vagy

    • az Eladó nem vállalta az áru

      szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a

      vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős

      érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre
hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, az Eladót terheli
annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A Fogyasztó jogosult a vételár még
fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben
visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével
és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Általánosan érvényesülő szabály, hogy:

  •  
    • az Eladónak a saját költségére

      kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét

    • ha a kijavítás vagy kicserélés

      olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és

      céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe

      helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség

      magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként

      szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás,

      illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének
elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani,
amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy
kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor
arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés
esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének
különbözetével.

A Fogyasztó adásvételi szerződés
megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a
megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi
szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és
azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának
feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru
tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru
vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen,
hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést
teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy
része tekintetében szünteti meg, úgy

  •  
    • a Fogyasztónak az Eladó

      költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut és

    • az Eladónak haladéktalanul vissza

      kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában

      teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését

      alátámasztó igazolást átvette.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön
kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése
után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől számított kettő hónapon
belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni. Ugyanakkor
felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves
elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Ha a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek
rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési
határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. Az hogy a hiba a szezödés kötés előtt keletkezett a vevő köteles bizonyítani.

Kivel szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van
kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon
(áru adásvétele esetén egy éven) belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja,
hogy az Árut, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől
számított hat hónap (áru adásvétele esetén egy év) eltelte után azonban már Ön
köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a
termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (Áru) hibája esetén Ön –
választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt
termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön
kizárólag a hibás Áru kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül az Áru hibásnak?

Az áru akkor hibás, ha az nem felel meg
a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem
rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön
termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön az Áru
gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E
határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb
feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az
ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Az Áru
hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  •  
    • az Árut nem üzleti tevékenysége

      körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

    • a hiba a tudomány és a technika

      állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető

      vagy

    • az Áru hibája jogszabály vagy

      kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a
mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba
miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt Árura, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási
jogával?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú
mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek,
szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és
alkotórészei (a továbbiakban – jelen pontban – együtt fogyasztási cikként
hivatkozva) eladása esetén.

Emellett az Eladó önként is jótállást
vállalhat, amely esetben a Fogyasztónak minősülő vásárló számára jótállási
nyilatkozatot kell átadnia.

A jótállási nyilatkozatot tartós
adathordozón kell a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru
teljesítésének időpontjában.

A jótállási nyilatkozatban fel kell
tüntetni:

  •  
    • az arra vonatkozó egyértelmű

      nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a Fogyasztót a

      jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen

      megilleti, e jogait a jótállás nem érinti

    • a jótállásra kötelezett nevét

      és címét

    • a Fogyasztó által a jótállás

      érvényesítése érdekében követendő eljárást

    • azon áru megjelölését, amelyre

      a jótállás vonatkozik és

    • a jótállás feltételeit.

Önt milyen jogok és milyen határidőn
belül illetik meg kötelező jótállás esetén?

Jótállási jogok

A Vásárló jótállási joga alapján
főszabályként kijavítási vagy kicserélési igénnyel élhet, illetve a hibát a
kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy kijavíttathatja, árleszállítást
kérhet, vagy végső soron elállhat a szerződéstől, ha a kötelezett a kijavítást
vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül,
a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a
kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

A Vásárló a kijavítás iránti igényét
választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az
Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is
érvényesítheti.

Érvényesítési határidő

A jótállási igény a jótállás időtartama
alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet szerint:

a. 10 000 forintot elérő,
de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

b. 100 000 forintot
meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c.  250 000 forint eladási
ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel
jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama
meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt
a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem
használhatta.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk
a Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az
Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az
átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási
határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

Jótállási igény kezelésével kapcsolatos
szabályok

A kijavítás kezelésekor az Eladónak
törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra
nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés
időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni
köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

Ha a jótállási időtartam alatt a
fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről
megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő
rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül
kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a
fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott
számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló
részére visszatéríteni.

A Vásárló az ÁSZF elfogadásával
hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló
általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.

Amennyiben az Eladó nem tudja a
fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:

  •  
    • ha a Vásárló ehhez hozzájárult,

      számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy

    • amennyiben a Vásárló nem járul

      hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem

      nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő

      eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy

    • amennyiben a Vásárló nem járul

      hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem

      nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a

      fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell

      számára a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon

      belül visszatéríteni.

Amennyiben a fogyasztási cikk 4.
alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:

  •  
    • az Eladó felé kijavítási

      igényel fordulni, vagy

    • a kijavítási igény helyett a

      Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés

      b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy

    • a kijavítási igény helyett a

      Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés

      b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy

      mással kijavíttatani, vagy

    • amennyiben a Vásárló ezen

      jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó

      költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8.

      napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk

      cseréjére nincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján

      szereplő eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni számára.

Kivételek

A „Jótállási igény kezelésével
kapcsolatos szabályok” pont alatt írt előírások az elektromos kerékpárra,
elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra,
személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra,
valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.

Ezen Áruk esetében is köteles törekedni
azonban az Eladó arra, hogy a kijavítási igényt 15 napon belül teljesítse.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés
időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni
köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

Mi a viszonya a jótállásnak más
szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (termék
és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános
szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak
kedvezőbb a bizonyítási teher. 

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített
bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi
csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az
üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem
végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a
vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás
iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.

Az Eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a
fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a
jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően
azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a
jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így
köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés
esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három
munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó
új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a
3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az
eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy az Áru az eladáskor már hibás volt és
minden további nélkül az Árut ki kell cserélnie.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége
alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól
csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés
után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon
hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági
és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet,
egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági
jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 Leányfalu. 2024.10.16 

Shopping Cart
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com